Actueel

COVID-19

 

Beste ouders/verzorgers,

We hebben ondertussen flink gepuzzeld om een indeling te maken als de scholen weer open gaan op 11 mei. Vorige week dinsdag hebben jullie al de eerste info gekregen. Hieronder nogmaals aanvullende richtlijnen die gehanteerd dienen te worden:

Thuisblijf regels – gezondheid leerlingen

De school past de adviezen en richtlijnen van het RIVM toe.

Specifiek zijn er de volgende maatregelen van kracht:

–          Leerlingen met coronagerelateerde klachten blijven thuis.

–          Leerlingen die ziek zijn, koorts hebben, hoesten e.d. blijven thuis.

–          Leerlingen die behoren tot een risicogroep kunnen worden vrijgesteld van fysiek onderwijs (beslissing van ouder(s)/ verzorger(s) in overleg met de school).

–          Leerlingen van wie gezinsleden tot een risicogroep behoren kunnen worden vrijgesteld van fysiek onderwijs (beslissing van ouder(s)/verzorger(s) in overleg met de school).

________________________________________________________________________________

Bij de indeling hebben we rekening gehouden met de kleinschaligheid van onze school en getracht om zoveel als mogelijk de leerlingen in hun eigen groep te laten komen, omdat de groepen niet erg groot zijn. Dit is ook gelukt, alhoewel het daardoor niet voor iedereen is gelukt om dan als één gezin op dezelfde dagen les te krijgen. Gelukkig is dat aantal miniem.

Richtlijnen:

–   Leerlingen komen een hele dag naar school, verdeeld in de week.
–   Tussen leerlingen hoeft geen 1,5 meter afstand bewaard te worden.
–   Tussen personeelsleden en leerling moet zoveel mogelijk 1,5 meter afstand bewaard worden.
–   Er wordt gebruik gemaakt van vaste cohorten. Dit betekent dat alle leerlingen van de school                            worden verdeeld in twee helften en de samenstelling van die helften wijzigt niet.
–   De leerlingen rouleren niet over de cohorten. Scholen streven ernaar om kinderen uit 1 gezin zoveel als mogelijk in hetzelfde cohort te plaatsen.

–  Ouders begeven zich niet op het schoolplein of in de school. In onze situatie betekent dit dat iedere ouder zijn kind brengt tot aan de poort bij het plein. Ook vragen we om rekening te houden met de afstand tot elkaar.
–   Leerlingen worden door maximaal één volwassene opgehaald.
–   De (samengestelde) groep leerlingen waaraan lesgegeven wordt, blijft gehandhaafd in de pauze. Gescheiden van andere (samengestelde) groepen.

 

#   Aanvangstijd:

Om allerlei verkeersbeweging te voorkomen is er een inlooptijd tussen 8.30 en 8.45 uur voor alle leerlingen uit de groepen 5 t/m 8. Leerlingen gaan via het hekje naast de kleuterklas via de tuindeuren direct naar binnen en spelen niet op het plein. Om 8.45uur starten de lessen.

Leerlingen uit de groepen 1 t/m 4 komen komen niet voor 8.45u. op school en gaan bij binnenkomst op het kruisje in het aangegeven vak staan van hun groep. Zij worden opgehaald en de lessen starten om 9.00uur.

We willen de ouders vragen om de kinderen, indien mogelijk ( afhankelijk van leeftijd en afstand ) om zoveel als mogelijk zelfstandig naar school te laten komen.

 

#  Lunchpauze/overblijf/eindtijd

–   Elke leerling blijft tussen de middag over op school, en luncht in zijn/haar klas met de leerkracht.

–   De lunchtijd met pauze is een half uur. Zelf dus lunch meenemen.

–   Leerlingen zijn dan om 14.30uur vrij van school.

 

De indeling ziet er als volgt uit:

Schooltijden:

Maandag tot en met vrijdag

groepen 5 t/m 8:       8.30/45-14.30 uur

Groepen 1 t/m 4:      9.00-14.30 uur

Let op: i.v.m. het gelijke aantal lesuren heeft de onderbouw ook vrijdagmiddag les!

 

Cohort indeling:

Cohort 1 – maandag en donderdag:

Groep 1 (15) Groep 3 (9)

helft

Groep 4 (7)

helft

Groep 6 (7) Groep 7 (6)        =44 leerlingen

 

Cohort 2 – dinsdag en vrijdag:

Groep 2 (9) Groep 3 (8)

helft

Groep 4 (6)

helft

Groep 5 (14) Groep 8 (9)

= 46 leerlingen

 

Cohort planning:

maandag dinsdag woensdag donderdag Vrijdag
11-15 mei 1 2 1 1 2
18-22 mei 1 2
25-29 mei 1 2 2 1 2

 

Vooralsnog blijf gezond! Succes en sterkte met alles.

Vriendelijke groet,
Het Schoolteam. ​